Unknown to mankind, a war has raged for centuries between two species of the night: werewolves and vampires. In this battle – which is, in part, a vicious class struggle – the aristocratic and sophisticated Vampires are bent on the extermination of the brutal and animalistic lycanthropes, or Lycans. The werewolves have fared poorly over the years of conflict: driven toward extinction, they subsist in tunnels under the cities while vampires live in nocturnal luxury.