Apetta is a young worker bee who dreams of having a name, just like the ones human children have. She wants to be called Giulia. But her destiny is to work in the great beehive, leading an exhausting and unfortunately short life. The Queen Bee, who’s an expert “manager”, notices the frequent protests of the young little bee. The Queen decides that every night she will tell her little worker bee a series of fairy stories about the lives of human beings.