1519. François 1 orders the construction of a "beautiful and magnificent edifice in the site of Chambord." 2019. The film Chambord - Then, Now celebrates the 500 years of the château's construction, narrated by Cécile de France. 500 cycles of seasons where humanity and the animal kingdom, immobility and motion, historic and natural heritage rub shoulders. The great and small tales of history.