Christian, a visionary scientist, studies wild birds. For his son, a teenager obsessed with video games, the idea of spending his vacation with his father in the middle of nature is a nightmare. However, father and son will draw closer together around a crazy project: to a save an endangered species, thanks to the Christian's microlight. So begins and incredible and perilous journey...