Jacob lives in the city and dreams of becoming an architect like his busy dad. He spends a lot of time drawing buildings and daydreaming while his father is at work. One day dad needs to go away on business for longer than usual and Jacob has to spend the whole week with his bossy cousin Mimmi and her ex-pirate father Eagle in Riga’s historical suburb called Maskachka. As soon as Jacob arrives it turns out that the local park is about to be transformed into new skyscrapers by a greedy businessman. Jacob and Mimmi decide to stop the development. It turns out that they can only do it with the help of a pack of local dogs that… can talk!