There was once a time when men and women, blacks and whites were separated. Today we are used to living separately from each other according to our age, social class, jobs, and our way of thinking. What if we made difference and diversity our principal force? The village of Pourgues is a laboratory that proves how we can cultivate the future by rediscovering our place on Earth and our humanity. Agriculture, education, economy, governance, consumption, health... in each of these activities essential for survival, human beings must change in order to transform towns and countryside into an oasis. We all have the tools at our disposal. All that's needed is everyone's urge and desire. Don't wait for the others, let's create the shift and turnaround!