Henri is going through a mid-life crisis. Who is responsible for his failures, lack of libido, and backache? His wife and four children, of course! At a moment when he takes a critical look at his life, at all the women he'll know longer know and the cars he'll no longer drive, an enormous and badly trained and obsessive dog decides to settle in the family home, much to his delight but to the great displeasure of the rest of the family, especially Cécile, his wife, whose unfailing love begins to falter.