Salvo is 5 years old when his father Vincenzo gets arrested and put in jail. The kid is sent to live with his uncles in the North-East of Italy, but some years later, once out of prison, Vincenzo shows up again in order to take Salvo back with him. Father and son are perfect strangers and don’t almost recognize each other, but have to start a trip together heading back to southern Italy, where Vincenzo has a task to accomplish. During this long journey sitting in the same car, they will finally face the truth about their relationship, discovering what they really are for each other.