Naples, 1990s. Alice, age forty, returns from America. Her father has died. Alice stays in her family home, no longer lived in: she and her sister have decided to sell it, and they need to clear it of all the objects accumulated over a lifetime, many lifetimes. But Alice suddenly discovers that there is a beautiful young woman living in the house. She begins an intense dialogue with her, and creates an equally intense bond with Marc, a kind and fascinating man she met at a memorial service for her father. A new world opens up for Alice, dangerous and intriguing, that sheds light on her past and her existence.