A cinematic journey into the heart of the Europe through the life-changing experience of young participants of Erasmus - the most ambitious mobility programme of our times. The film’s characters leave the comfort zone of their country, to prove to themselves that they can survive in a foreign environment, overcoming their fears and adapting to different cultures and mentalities. Set against the current European crisis, fueled by unprecedented youth unemployment and fears about the refugee situation, their journeys offer a bird’s-eye view of a continent in transition, giving a sense of what the future holds.