Anita is sixteen and she’s facing a difficult situation: her mother died of leukemia and now Jacopo, her father, is also sick: his need for a bone-marrow transplant is increasingly urgent, but the average waiting period for a donor is many months. Anita isn’t compatible, and neither is Tonino, her grandfather shepherd who lives in the nearby tableland, close to a military base which affect the area since the Sixties. There is uncle Gaetano: being Jacopo’s brother the probability that he is compatible is higher, but Gaetano is a hothead and he and Jacopo haven’t had any relationship at all: an old grudge, which they don’t want to forget, is keeping them apart. Gaetano is unapproachable, but Anita’s slightly crazy personality is somehow able to chip away at his armor, begin to patch up old wounds and convince him to take the tests that could possibly save Jacopo’s life.