Brave, funny, and one of a kind: that's Rocca. Rocca is elven years old and lives a rather unique life. While her dad is watching over her as an astronaut from outer space, Rocca lives alone with her squirrel and is attending a normal school for the first time in her life. At school her carefree and non-conformist way of life instantly stands out. She fearlessly confronts the class bullies, because first and foremost Rocca stands up for justice. That's why she makes friends with the homeless Caspar and tries to help him. All the while she is also attempting to win over her grandmother's heart.