This Movie Is a Gift is a movie about the artist Daniel Spoerri. Actually it's a movie about a thought by Daniel Spoerri: a movie almost without Daniel Spoerri, actually he is mostly re-enacted by a child - not to say anything less than that everything always goes on in life somehow, even if you die in between.