At the end of the 50’s, in Africo, a small village in the valley of Aspromonte, a woman dies in childbirth, because the doctor can not be there on time, as no route connects Africo with the other villages. The inhabitants decide to get together to build it up. In the meantime Giulia, the new teacher of the local school, is trying to teach Italian to the kids. Aspromonte is an atypical western about the dream of changing events thanks to the desire for redemption of the inhabitants of a remote village.