Vandam lives in a concrete block building in the suburbs of Prague. He likes to get in fights, he likes "teaching people a lesson". Vandam is also keen on history and he knows all war battles by heart. He works out to keep himself fit for the next war. Vandam would like to impress Lucy, the bartender from a local pub, where he's a regular guest. One day a guy appears and threatens to close down the pub if Lucy doesn't pay back her debts. Vandam feels that the final battle is nigh and he has to step out to fight for the woman he loves and his place in this world.