Regine, a psychologically fragile young woman, is hiding away in the city, far from the dark and forbidding countryside of her traumatic childhood. She's struggling to construct the loving family she never had, and to rise above the events of the past: above all, the disastrous home birth of her brother Isaac, which led to her mother's insanity and Isaac's apparent death. But the city is tense and hostile, and contains its own threats.