An intimate and revealing autoethnographic documentary about uprootedness, motherhood, love of film, friendship and freedom. Two filmmakers who have been best friends since childhood, both part of the Cuban diaspora, share their intimate and emotional journey while they try to find themselves and each other in a foreign land.