Nour is ten years old and she crossed the Mediterranean by herself to reach Europe. What is she doing on her own in Lampedusa, among the survivors of a shipwreck? Pietro Bartolo, the doctor on the island, takes care of her and, step by step, he tries to reconstruct not only the girl’s past, but also her present and a new future.