For the "story of the month," Coline, a contributor to a women's magazine, is sent deep into the Pyrenees to interview Simon, a rather wild artist who claims his mother appeared to him at the precise moment she died. Coline is particularly intrigued since her beautiful neighbor Azar insists the same thing happened with her father! On the night they meet, Simon attempts to seduce Coline, who resists but falls in love...