On Lake Maracaibo, beneath the mysterious silent Catatumbo lightning, the small lake-top village of Congo Mirador is preparing for parliamentary elections. For streetwise local businesswoman and Chavist party representative Tamara every vote counts and must be obtained by whatever means necessary, while for rebellious opposition-supporting school teacher Natalie, politics is a weapon unsuccessfully attempting to force her out of her job. And with her sharp eyes, little Yoaini sees her community sinking from sedimentation, and her childhood and innocence with it. What is the possibility of a small fishing village surviving against corruption, pollution and political decay – a reflection of all the flaws of contemporary Venezuela?