After the release of Nostalghìa, Andrei Tarkovsky runs out his Soviet authorities permission to work abroad: he has to go back home. He understands from the messages of some friends and colleagues that his life in Russia would be even tougher than before. He then decides to break with Soviet authorities and leaves his friends that are hosting him in Rome and takes refuge in a secret location.