Rocco is almost eighteen and lives in a small town in the provnce. He is lonely and unappreciated. His secret dream is moving to Rome, where he thinks he can express his artistic side. Hindered by his paretnts, Rocco is strengthened by his love for a classmate, his weird aunt and the friendship with a girl. Stubborn and desperate he will eventually be able to undertake the long-awaited journey, but the reality that awaits him will not be the one he hoped for.