A contemporary Western about a native farmer who lives and works alone in a farmhouse in the heart of a mountain forest in Northern Greece. For years now, he fights with an expanding industrial Monster digging up the forest, disturbing the lush flora and threatening his property. Yet, the greatest threat comes with the sudden arrival of his young son, after a twenty year separation. They turn into enemies under one roof and confront each other head on, with nature as their only observer. To prevent the muddy ground from being pulled out from under their feet for profit, father and son must dig deep into it.