This film tells the story of an adolescent boy called Perro who lives with his grandmother deep in the Nicaraguan jungle. Although time seems to stand still in this idyllic and secluded place, the native community is confronted with constant change. Since the government announced a plan to build a huge canal in the region, their homeland is threatened and Perro’s future uncertain. While his grandmother hopes for the help of god, Perro is forced to find his own path. Accompanied by his beloved piggy, Perro embarks on a journey into an unknown world.