Dreaming of great adventures and of standing up for his homeland, a young Portuguese man enlists in the army during World War I and is sent to the front line in Mozambique, Africa. Left behind by his platoon, he sets out on a grueling trek across the mystic Makua native land, walking for over a thousand kilometers, in search of his dream.