Marie is a young dancer at the Opéra de Paris. After her father's sudden death on her thirtieth birthday, she decides to stop her artistic practice and to pursue a more solitary existence. Her grief encloses Marie in her memories, through the mysterious writings left by her father, her thoughts, and a house that seems to imprison her. Her love for Paul, a photographer who took her father's final portrait a few minutes before he died, will slowly awaken a vital force in Marie that will help her become another version of herself. The Other invites spectators to progressively plunge into the abyss of a wounded woman's intimacy and imagination.