To seduce Louise, a young actress, Jean decides to shoot a film. Joined by his friends and muses Mia and Alma, a famous jazz pianist Jimmy and a philosopher called Guillaume, who arrives with a brainy neuroscientist, the team composes the script of the film each day. Little by little, feelings and creativity are taking more importance than the characters everyone are supposed to play. Does sincerity require the fiction to reveal itself ?