A woman, hospitalized for a relatively long period, observes what surrounds her. She has time to dream, to revisit certain moments of her life. These memories, like small bubbles begin with her birth in Marseille in 1949 and bring us to Antwerp, Paris, New York, England… to end in Flanders in 2015, after she gets out of the hospital. There Was A Little Ship is a filmic-biographical essay, sincere and poetic.