A white man, 46-year old, born and brought up in Mozambique, an Portuguese Colonial Army sergeant, who has never been to Portugal. A black man, 27-year old, born and brought up in Lisbon where he got a University degree, who has never been to Africa. The two meet in Mozambique, where the black man has gone to fight in the Liberation Army and is caught prisoner by the white man...