1810. Enrique Faber, a Swiss surgeon, lands in Cuba in search for his son. After a few weeks of investigation, he is told that his son was burnt alive in the attack on a plantation led by a slave revolt. Enrique Faber does not believe this. He settles in Baracoa and carries on with his research. His success as a doctor and his marriage to Juana, a young strange and attractive pariah from the area soon create jealousies. Malicious rumours immediately spread about his high-pitched voice and his fragile appearance. One night, he comes across four men sent by a slave trader. They undress him and discover that Enrique is a woman... Enrique is thrown into jail. Soon begins the most scandalous trial of Cuban colonial history.