SamSam is very happy to host Daisy, his penfriend. But then the Gloomies, bugs who spread sadness all around them, start invading SamPlanet. SamSam and his friends first make them laugh to turn them into Grinnies. In order to get rid of them completely, SamSam will have to fight against the Piratrociouses, and understand Daisy’s true story.