Professor Umberto Gastaldi (Carlo Verdone) heads a formidable medical team composed by surgical nurse Lucia Santilli (Anna Foglietta), anesthetist Amedeo Lasalandra (Rocco Papaleo) and his assistant Corrado Pezzella (Max Tortora). A team of excellent professionals in the field of medicine as much as a group of unusual masters of prank, matchless when it comes to merciless jokes. But life is always full of surprises and during a rambling on-the-road trip towards Southern Italy – among surreal encounters, astounding revelations and exhilarating adventures – the four friends will stumble on an unforgettable experience, a turn of events that will change their lives forever. Because anything can happen if under a white coat, behind a stethoscope, a teenage hearts is still beating.