A famous pianist Eva follows her husband, the musician and composer Peter, to a small village near the Slovak-Hungarian border. While Peter is grateful for the peace and quiet he finds there for composing, Eva looks in vain for a chance to play, and feels separated not only from her family but also from the familiar Prague surroundings and her friends.