Michel, son of a Frenchman, but born on the other side of the world, arrives in Paris to start anew with a masterpiece inherited from his father as his only capital. Clara, a middle-aged woman wholly dedicated to her work, receives from the other side of the world a super-8 film which revives her memories of betrayal, setting her off in search of the culprit, who lives under another identity, behind another face, with the intention of killing him.