Based on a novel by Hugo Boris, Night Shift focuses on three Parisian police officers charged with driving a stranger back to the border. However, Virginie (Efira) realizes their prisoner will most likely be killed upon return to his country and so goes about attempting to convince her fellow officers to release him.