Maintaining a household and stoically submitting to conjugal duty are the skills Paulette Van Der Beck teaches with fervor in her homemakers institute. Her certainties are shaken when she finds herself widowed and ruined. Is she rattled by the return of her first love or the wind of freedom in May '68? What if the good wife finally became a free woman?