The Chechen refugee kids Oskar (8) and Lilli (13), who have been living in Austria for six years, are about to be deported along with their mother. When their mother attempts suicide it results in the short-term suspension of the deportation – but also in the forced separation of the family. The children’s hope that they will be reunited with their mother is nourished by their love for each other and challenges all bureaucratic obstacles with passion and poetry. A bitter-sweet odyssey about the many ways of perceiving the world around you in order to survive.