Diana, mother and family doctor, is an ordinary woman with an ordinary life that decides to go down the path of social insubordination through a poetic act, declaring her home completely independent from the Italian State. She is driven by the hope to save her “people”. Every participant – her family and the friends that come uninvited every day to her house– will be constrained by this unusual choice and will be thereby propelled towards a new way of relating to others, daily. They’ll have to face major issues like: language selection, the principles that underlie our laws, the rules that create a social tissue, the philosophy to educate our children and future citizens but, most of all, they’ll have to face the responsibility that comes from exercising a power. “God save the Queen” is a sprightly and happily ironic comedy, that focus on small things to talk about major facts: it pays attention to a significant and rather actual theme, in a very gentle way, reminding us that after all, people are a big family, in the end.