Jan Jedlička is one of the best kept secrets in the world of art. He was born in Prague in 1944 where he studied painting at the academy before immigrating to Switzerland in 1969. Petr Zaruba conveys through cinematic and formal choices the complexities of Jedlička’s creative strategies. An intertwined dialogue between two artists.