In Rome, Gianclaudio Lopez, a retired teacher, sets off in search of his former students who are now approaching their thirties. A Class Story mixes sequences of the video diary that the teenagers had filmed at the time and sequences shot now in which the protagonists, adults, remember this period and speak of their dreams, illusions and regrets.