In 2016, videos showing the slaughter conditions of farm animals shocked the public opinion, who quickly forgot about them. With complicit gaze, Elsa Maury films a young shepherd’s relationship of co-dependence with her flock of ewes, which she must learn to slaughter under the best possible conditions.