In Burkina Faso, desertification is stealing land and emigration is emptying the villages. The women remaining in Kamsé devote themselves to building dikes and replanting trees to fertilise the area. They resist, refuse to give up land to the desert, and hope for the return of those who have emigrated, while jihadism rises like a new threat.