On the island of Sapelo, in the United States, two brothers grow up accompanied by their adoptive mother Cornelia, one of the last representatives of the Geechee African-American community. As adolescence breaks, they discover, in the heart of the forest and on the shores of the Atlantic, a preserved natural space and a unique culture, both doomed to disappear.