Little Vampire is bored. He has been ten years old for three hundred years and he wants to go to school and make new friends. Michael is an orphan with problems at school, and his meeting with Little Vampire sets him on a course for adventure in a world of fantasy and imagination. As the two forge their new friendship, the terrible Gibbus appears.