Mille Mois explores a little-known aspect of Maroccan history. Mehdi, a 7-year-old boy, and his mother, Amina, move in with Amina’s father, Ahmed. The adults tell Mehdi that his father has gone to work in France: he is actually in prison. Mehdi is given the privilege at school of being promoted monitor, a role he takes very seriously and his jealous classmates turn against him. As if that were not enough, life in their village is getting tougher by the day: a severe drought is killing the crops.