Adamo, a neofascist little criminal, is serving a justice sentence with a period of social rehabilitation in a religious community in South Tyrol led by Father Ivan, an eternally optimistic priest who immediately gets under the skin of the gruff Adamo. In order to move forward with his rehabilitation, Adamo must select a task, so he decides to bake an apple strudel pie. However, his simple choice is complicated by Ivan insistence that Adamo use apples from a tree that is plagued by problems.