Can You Hear Me? is an in-depth exploration of the work and personality of the sculptor Jaume Plensa. Together with Plensa we visit some of his most representative pieces, sited in public spaces in Spain, France, Sweden, the US, Canada and Japan, on a series of trips that also take in the ideas that nurture his works. Making the most of the access and intimacy pro- vided by one of the most import artists active on today’s art scene, this documentary deals with the mechanisms leading to artistic creation, the questions that arise from our engagement with it, and how art, that thing which has no use, can transform our ways of seeing and being in the world, if only for an instant.