In 1960 they were called up to fight in the Algerian War. Two years later, Bernard, Rabut, Février and others came back to France. They kept quiet, living in silence. But 40 years later, it takes almost nothing — a birthday party, or a gift held in one’s pocket — for the past to overwhelm those who have denied it for so long.