Romana, a 13 year old gypsy, is in the same class at school as Giampiero who lives with his parents, Alfredo and Luciana. They are people trying to make an honest and dignified living, like the other inhabitants in the area on the city limits. Luciana paints, and is unhappy with her life, Alfredo has a fruit and vegetable shop, Otello spends his day selling soft drinks in the streets, Italo has a bar and acts as a “spiritual guide” to the area. A sweet and intimate friendship grows between Giampiero and Romana. One day, Otello is selling drinks in the gypsy camp when he realises that he has been robbed.