The intimate dialogue between two fathers who trace back the last four years of the growth of their twins. They remember how their children coped with, in different ages, living in a family with two fathers, answering their companions' questions about the mother or playing on names and roles. Relive the strenuous battle of senator Monica Cirinnà to give Italy a law on civil unions. As they cultivate the affectionate relationship with the American families of the “dede” and the “dona” who allowed the birth of the children as they too participate in the celebration of the civil union of the couple. They seek, among different sensitivities, the names to be given to people of extended families created with assisted procreation techniques.